Hangi Kuru Meyve Neye İyi Gelir?

Hangi Kuru Meyve Neye İyi Gelir?

Her meyve faydalı… Kuru meyveler de bu faydaları içinde barındırır. Diyet programlarına ve sağlıklı beslenme ile ilgili tüyolara bakıldığında da kuru meyvelerin, önemli bir yere sahip olduğu görülür. Özellikle Freeze Dry yöntemi ile dondurularak kurutulan meyveler, içerisindeki besin değerlerini taze halindeki gibi korur. Kuru meyve tercih ederken bu teknolojinin kullanıldığı ürünleri tercih etmekte yarar var. Meyvenin kurutulma yöntemi dışında hangi kuru meyve neye iyi geldiğine de dikkat etmek gerekli. Bu şekilde ihtiyacınıza göre doğru kuru meyveyi tüketebilirsiniz.

Kuru Üzüm

A, B1, B2, C vitaminleri, demir, çinko potasyum, magnezyum ve fosfor yönünden zengin kuru üzüm, sindirim sistemini düzenleyici etkiye sahiptir. Günlük kuru üzüm tüketimi, sindirimi rahatlatır. Ayrıca böbrek ve karaciğer hastalıklarını önlemeye yardımcı olur.

Kuru İncir

Diyet listelerinde bolca görülen kuru incir, diyetlerde de kullanılmasından anlaşılacağı gibi kilo vermeye yardımcıdır.  İçeriğine de bakıldığında bu durumun nedeni açıkça görülür. Yağ, sodyum, kolesterol içermediği ve yüksek lif oranına sahiptir. Bu özelliği dışında bronşite ve boğaz ağrısına da iyi geldiği bilinir.

Kuru Kayısı

Kuru kayısı, sindirim sistemine iyi gelir ve sindirim sistemi problemlerinin önüne geçer. Kuru kayısının en bilinen bu faydası dışında strese ve kansızlığa karşı da iyi geldiği bilinir. İçerdiği bol miktarda A vitamini sayesinde cilt bozukluklarının tedavisinde kullanılır. A vitaminin yanında yüksek potasyum kaynağı olan bu kuru meyve, kalp kaslarının ve sinirlerinin gelişimi için önemli bir besindir.

Kuru Dut

Bütün meyveler gibi vitamin deposu olan kuru dut,  kan yapıcı ve ateş düşürücü etkisi ile dikkat çeker. Geçmişte tedavi edici olarak kullanıldığı bilinir. Bu büyük faydasının yanında enerji vererek daha zinde hissetmenize yardımcı olur. Ağız kokusunu da gidermesi küçük ama etkili faydası olarak karşımıza çıkar.

Kuru Erik

Vitaminin her çeşidini bol miktarda içerdiği için kuru erik, vitamin ihtiyacınızı karşılamanıza yardımcı olur. Kansere karşı koruma sağlaması dikkat çekici faydaları arasında yer alır. Zengin potasyum ve magnezyum kaynağı olmasıyla böbrek, karaciğer ve kalp hastalıklarının önüne geçer.

Kuru Elma

İçerisindeki yüksek lif oranı ile kuru elma, tok tutma özelliğine sahiptir. Bu da diyetlerde bolca tercih edilmesine sebep olur. Bu yüksek lifli yapısı tok tutarken sindirim sistemini de olumlu yönde etkiler. Bağırsakların düzenli bir şekilde çalışmasını sağlar. Bunlar dışında bir diğer faydası, göz sağlığı içindir. Gözleri kuvvetlendirir. Gözleri yoran işlerde çalışanlar için her gün bir avuç kuru elma yenmesi önerilir.

2019-04-24T21:26:26+00:00