Kuru Meyve Tüketirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kuru Meyve Tüketirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kuru meyveler, ara öğünlerimizin en tatlı lezzetleri haline gelmeye başladı. Yedikçe yemek istediğimiz bu kuru meyveler, rafine şekerin yerini sağlıklı bir şekilde dolduruyor. Bu sağlıklı ara öğün alternatifi kuru meyveler, tatlı isteğimizi bastırmak konusunda da oldukça başarılı. Fruktoz adı verilen doğal şekeri içerirler. Bu nedenle de vitamin ve mineral yönünden zenginlerdir. Lif içerirler ve antioksidan yönünden vücudumuzun önemli ihtiyaçlarını karşılarlar. 2 öğün arasında yediğimizde kan şekerimizi dengeler ve tokluk hissi verirler. Uzun ömürlü olmaları ve yanımızda kolay taşıyabileceğimiz yiyecekler olmalarından dolayı çalışırken ya da okula giderken bize kolaylık sağlarlar.

 

Kuru meyvelerin faydaları

 

Kuru meyvelerin antioksidan içeriği oldukça yüksektir ve vücudumuzdaki serbest radikallerle savaşarak hücremizde oluşabilecek hasarları önlerler. Bu sayede kansere karşı vücudumuzu korurlar. Potasyum, magnezyum ve çinko içerirler. Özellikle mevsim geçişlerinde hava sıcaklarının gün içinde bile değiştiği dönemlerde bağışıklık sistemimizi koruyup güçlendirerek hastalıkları önlemeye yardımcı olurlar. Demir açısından da zengin oldukları için kansızlık sorunu yaşayanların sık sık kullanması tavsiye edilir. Vücudumuza enerji verir ve gün içinde yaşayabileceğimiz yorgunluğu engeller. Sindirim sistemimizin çalışmasına da yardımcı olur. Bu sayede bizi kabızlık sorunundan da korur. Böyle faydaları olan kuru meyveleri yerken dikkat etmemiz gereken bazı noktalar da vardır.

 

Organik ürünler almalıyız

 

Kuru meyve tüketirken ilk dikkat etmemiz gereken nokta aslında satın alma aşamasıdır. Kuru meyve satın alırken meyvelerin toplanma ve kurutulma şekline dikkat etmeliyiz. Doğal olduğuna emin olduğumuz ürünleri satın alırken kontrollü tarım uygulamalarına uygun olarak yetiştirilen taze meyvelerin kullanıldığı kuru meyveleri tercih etmeliyiz. Toplanırken de meyvelerin doğallığı korunarak toplanmış olmalı. Kurutma aşamasının da besin değerlerinin kaybedilmediği ve doğallığa özen gösterildiği bir süreç olması gerekir. Freeze dry yöntemi ise doğallığa en çok önem verilen yöntemdir. Kuru meyveler oluşurken taze meyvenin besin değerleri ve faydaları korunur. Dolayısıyla Freeze Fresh ürünlerini gönül rahatlığıyla tüketebiliriz.

 

Fazla tüketilmemeli

 

Taze meyveler kurutulurken içerdikleri su oranı azalır ve bu yüzden meyvenin hacminde bir küçülme meydana gelir. Hacmi küçülünce de karbonhidrat yani fruktoz oranı artar. Artan fruktoz oranı, gramaj başına düşen kalori miktarını artırır. Taze meyveye göre kuru meyvelerin kalori miktarı daha fazla olabilir. Dolayısıyla tükettiğimiz kuru meyve miktarına dikkat etmemiz gerekir. Ortalama olarak bir avuç kuru meyve, ideal olan orandır. Fazla tüketilmesi durumunda insülin direnci ve hızlı kilo alımı gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Ayrıca ara öğünde yenmesine dikkat edilmelidir çünkü ana öğünde kuru meyve yersek hazımsızlık ve midemizde ekşime gibi sıkıntılar yaşayabiliriz.

 

  

2019-10-18T11:34:35+00:00